Wednesday, November 19, 2014

Ucapan tanda tak ikhlas

Baru-baru ni, di laman Facebook, ada saudara dan kenalan yang hantar komen. Mereka tulis "HB" atau "hb" sahaja. Ok, saya faham maksudnya "Happy Birthday" atau "Selamat Hari Lahir" kalau diterjemah semula ke Bahasa Melayu. Terima kasih kerana sekurang-kurangnya ingat tarikh lahir saya daripada tak ingat langsung tapi saya tak pasti samaada saya patut rasa gembira atau tidak apabila dapat komen macam ni :/

Soalan:
Nak tulis selamat hari lahir tu ambil masa lebih 1 jam ke sampai kena singkatkan jadi hb?

Bukan apa. Ucapan tanda ingatan sepatutnya membuatkan si penerima rasa gembira, dihargai atau disayangi. Tapi kalau sampai nak ucap perkataan yang dah cukup pendek pun kena pendekkan lagi sampai macam ni sekali.... er... nampak macam buat kerana terpaksa je? Saya tak suka paksa orang :x

No comments:

Post a Comment

Semua komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Apa pun, saya ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi komen :)

Thank you for leaving your comments :) but please be informed that all comments will be screened before they are posted on this site.